Gymnasium Stockholm

Välkommen till Birger Jarls Gymnasium

Vi siktar på att stärka varje elev som individ genom högskoleförberedande utbildning med våra kvalificerade lärare.

Hos oss hittar du

Kompetenta lärare

Våra lärare brinner för att hjälpa dig på bästa möjliga sätt med en metodik som skall ge dig maximal utveckling under din tid hos oss och där du skall känna dig trygg. Med en gedigen omvärldsbevakning vill vi ge dig en så intressant och bred utveckling som möjligt.

Studiero och trygghet

En trygg och stödjande inlärningsmiljö är en förutsättning för att du som elev ska kunna samla in ny och spännande kunskap. Därav använder vi oss av studiero för att skapa en lugn och trygg omgivning för varje elev, vilket gör det möjligt för dig att alltid ha en vuxen nära till hands.

Redo för högskolan

Vårt mål är att förbereda våra elever inför vidare studier på högskola eller universitet. Vi kommer att introducera dig till att arbeta i grupp och självständigt vilket kommer lägga en stabil grund för dina framtida studier och personliga utveckling.

Tre år på gymnasiet som får dig att utvecklas

Vi förser dig med en bred och högskoleförberedande utbildning i en trygg miljö, med en kultur präglad av engagemang och gemenskap. Våra erfarna lärare strävar efter att ge dig de bästa förutsättningarna för att nå dina mål genom kreativt tänkande, samarbete och studieplanering. Under dina tre år hos oss får du möjligheten att växa både på ett personligt och ett akademiskt plan. Allt för att ge dig en stark och stabil grund inför framtiden. Våra elever utmanas intellektuellt och därmed uppmuntras att tänka stort och fritt. Ibland är målet själva resan – upplev din resa med oss!

• Bygger framtiden
  • Härlig miljö
  • Kompetenta lärare

Våra gymnasieprogram

Möt Ronja - före detta elev

Det bästa med Birger Jarls Gymnasium var alla fantastiska lärare som stöttade oss! Att det var en lagom stor skola gjorde också att det kändes väldigt familjärt. Redan första dagen så träffade jag 50 stycken nya vänner som blev som min familj under hela min studietid.

– Ronja, f.d. elev på Samhällsprogrammet

• Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Obligatoriskt fält

Ansök nu

Investera i din framtid

Skapa en stark grund för din framgång!